تغییرات در لیست حقوق و دستمزد جمع آوری داده های HMRC بر شرکت ها در بالا و پایین کشور تأثیر می گذارد.
دو تغییر بزرگ در مجموعه داده های دستمزد در افق وجود دارد. در این مقاله، به هر دو و معنای آنها برای کارفرمایان خواهیم پرداخت.
شما باید اطلاعات دقیق تری در مورد نحوه ثبت ساعات کاری کارمندان خود و پرداخت هایی که به آنها می کنید ارائه دهید.
همچنین باید نحوه اطلاع رسانی HMRC را از مزایایی که دریافت می کند تغییر دهید. این شامل مزایایی مانند خودروهای شرکتی است.
در این وبلاگ با موارد زیر آشنا خواهید شد:
تغییرات جمع آوری داده ها توسط HMRC معرفی شده است
طبق HMRC، تغییرات جمع آوری داده های آن بر «1.2 میلیون کسب و کار خوداشتغال هر سال، 1.9 میلیون کسب و کار ثبت شده در PAYE، از جمله سازمان های جامعه مدنی، و 900000 کسب و کار که شامل سهامداران مشاغل تحت مدیریت مالک هستند، تأثیر می گذارد که باید گزارش دهند. به HMRC تا سال 2026.
اساساً 3 تغییر اصلی وجود دارد که بر انواع خاصی از افراد تأثیر می گذارد.
اولاً، سهامداران در مشاغل تحت مدیریت مالک باید مقدار درآمد سود سهامی را که از شرکت خود به دست می آورند، جدا از سایر درآمدهای سود سهامی که ممکن است از سایر سهام خود دریافت کنند، ارائه دهند. این از طریق اظهارنامه مالیات بر درآمد خود ارزیابی آنها انجام خواهد شد.
دوم، اگر خوداشتغالی هستید، تغییرات از شما میخواهد که دقیقاً به HMRC بگویید که چه زمانی کار خوداشتغالی خود را شروع کردهاید و چه زمانی آن را متوقف کردهاید.
به جای اینکه داوطلبانه باشد، افراد خوداشتغال باید این اطلاعات را از طریق اظهارنامه مالیاتی خود ارزیابی خود ارسال کنند.
اما گروه سوم در اینجا بسیار مرتبط است. گزارش RTI PAYE بیش از یک دهه است که وجود دارد. این بدان معناست که به عنوان یک کارفرما، باید قبل از پرداخت، هرگونه حقوق، پرداخت های بازنشستگی یا کمک های بیمه ملی کلاس 1A (NIC) را به HMRC به صورت الکترونیکی به کارمندان گزارش دهید. عدم رعایت جریمه به همراه خواهد داشت.
RTI (اطلاعات زمان واقعی) و معنای آن برای شما
با گزارش RTI PAYE، کارفرمایان و ارائه دهندگان بازنشستگی باید در پرداخت کامل (FPS) مالیات بر درآمد و سایر کسرهایی که در زمان واقعی از دستمزد انجام می دهند، به HMRC اطلاع دهند.
تحت این مقررات جدید RTI PAYE، که به عنوان بخشی از تغییرات کلی جمعآوری دادههای HMRC معرفی شدهاند، بهعنوان کارفرما نیز باید اطلاعات مربوط به ساعات کار کارکنان خود را در بازدههای RTI PAYE خود وارد کنید.
HMRC در حال حاضر از پذیرش اطلاعات سطح بالاتر، به عبارت دیگر گروه بندی ساعات (A – D یا E برای “سایر”) و همچنین شامل ساعات واقعی کار در فیش حقوقی هر کارمند خوشحال است.
برخی از جزئیات این تغییرات HMRC هنوز نهایی و اعلام نشده است. با این حال، اعلام شده است که اگر کارمندان شما به صورت ساعتی حقوق دریافت می کنند، باید تعداد ساعات کار آنها را گزارش دهید که میزان پرداختی شما را مشخص می کند.
برخلاف سیستم گروه بندی، اکنون باید ساعات دقیقی را که هر کارمند در طول یک دوره حقوق کار کرده و در شرایط خاص، شرح پرداخت های انجام شده را فاش کنید.
- اگر این اطلاعات را ندارید، باید توضیح دهید که چرا آن را ندارید.
- اگر حقوق کارمندان خود را بر اساس تعداد ساعات مشخص شده در قرارداد کاری آنها پرداخت می کنید، باید به HMRC گزارش دهید که قرارداد چند ساعت آنها را در دوره پرداخت مربوطه ملزم به کار می کند.
- اگر پرداختی که انجام میدهید در هیچ یک از این دستهها قرار نمیگیرد، باید تعداد ساعات مربوطه را بهعنوان صفر گزارش کنید. سپس باید توضیح دهید که پرداخت چیست انجام می دهد در عوض نمایندگی کنند.
اینها میتواند پرداختهای غیرمجاز (به زیر)، مزایای تأمین اجتماعی مشمول مالیات مانند حقوق قانونی بیماری یا پرداختهایی باشد که توسط کارمندانی که به صورت تک نرخی میپردازید، انجام میشود.
به گفته دولت:
«این اقدام با سادهسازی و دیجیتالی کردن فرآیند گزارشدهی و پرداخت مالیات بر تمام درآمدهای شغلی، بار اداری هزاران کارفرما و HMRC را کاهش میدهد. این امر نیاز به 4 میلیون بازده پایان سال برای ارسال به HMRC را برطرف می کند.
P11D و مزایای مشمول مالیات
روشی که از طریق آن مالیات بر مزایای در نوع (BIK) اعمال می شود نیز برای پرداخت اجباری احتمالی دستمزدها از سال 2026 تعیین شده است.
BIKها اساساً مزایایی هستند که کارمندان و مدیران دریافت می کنند و بخشی مستقیم از حقوق آنها نیست. این می تواند یک ماشین شرکتی، بیمه درمانی خصوصی یا عضویت در باشگاه باشد.
شما در حال حاضر به احتمال زیاد درآمد مشمول مالیات را برای هر کارمند یا مدیر در فرم P11D گزارش می کنید. این فرم باید تا 6 جولای پس از پایان سال مالیاتی مربوطه ارسال شود.
اطلاعات این فرم برای محاسبه مالیات بر این مزایا که کارمندان یا مدیران باید بپردازند استفاده می شود. سپس آنها این مالیات را از طریق فرم ارزیابی خود پرداخت می کنند یا HMRC آن را به طور عطف به ماسبق از طریق PAYE دریافت می کند.
از طرف دیگر، به عنوان یک کارفرما، می توانید برای مدیریت بدهی مالیاتی بیشتر، اما نه همه، این مزایای مالیاتی از طریق حقوق و دستمزد خود به صورت منظم و بلادرنگ به HMRC درخواست دهید. این بدان معناست که شما به عنوان یک کارفرما به P11D نیاز ندارید، اما همچنان باید P11D(b) را ثبت کنید.
استفاده از فیش حقوقی به جای فرم P11D برای مدیریت مزایایی است که HMRC قصد دارد آن را اجباری کند. P11D در نهایت اضافی خواهد شد زیرا اگر کارمندان هفتگی حقوق بگیر دارید، باید به صورت ماهانه یا هفتگی به BIKها پرداخت کنید.
آنچه برای اهداف مالیاتی به عنوان BIK واجد شرایط است و جزئیات دقیق مزایا برای کارمندان یا مدیران شما می تواند پیچیده باشد. اگر در فواصل زمانی نامنظم پرداخت کنید، وضعیت نیز میتواند بسیار پیچیده شود و برخی از کارشناسان نگرانیهایی در مورد سهولت کارفرمایان برای اعمال تمام حقوق و دستمزد در طرحهای BIKs، به ویژه در طول زمان دارند.
به گفته حسابداران و مشاوران مالیاتی BDO:
کارمندان می توانند به مدت 2 سال از مزایایی برخوردار باشند که برای 1 سال مالیاتی باید مالیات دریافت شود. اگرچه نشان دهنده تفاوت در زمان و نه هزینه اضافی است، اما می تواند مبلغ قابل توجهی را برای برخی از کارکنان نشان دهد. با توجه به سطح مزایایی که در حال حاضر از طریق P11D گزارش شده است، به نظر می رسد که این می تواند یک مشکل گسترده برای کارمندان در سال مالیاتی 2026/27 باشد.”
افکار نهایی در مورد تغییرات حقوق و دستمزد جمع آوری داده های HMRC و RTI
الزامات جدید زمانسنجی احتمالاً از 6 آوریل 2025 اجرایی میشود، در حالی که یک سال بعد، آوریل 2026، تاریخ پیشنهادی اجباری حقوق و دستمزد BIK است.
با توجه به انتخابات عمومی، ثبت ساعات کارمندان تا آوریل 2026 به تعویق افتاده است، در حالی که دولت جدید تمام جدول زمانی مربوط به این الزام را نهایی می کند.
ممکن است هر دو ضربالاجل بسیار دور به نظر برسند، اما بهتر است به جای تلاش برای راهاندازی و راهاندازی سیستمهای خود درست قبل از اعمال الزامات جدید، از همین الان اقدام کنید.
اگرچه HMRC هنوز هم تاریخ اجرا و هم جزئیات دقیقتر را تأیید نکرده است، ما متعهد هستیم که آخرین اخبار در Sage Advice باشد، بنابراین حتماً در خبرنامه ثبتنام کنید تا برای اطلاعات بیشتر بهروز باشید.
نرم افزار حقوق و دستمزد RTI می تواند به افزایش سرعت سیستم ها، بهبود دقت و اطمینان از سازگاری شما کمک کند. استفاده از فناوری مانند این همچنین به این معنی است که شما و همکارانتان می توانید زمان کمتری را برای مدیریت حقوق و دستمزد خود صرف کنید و زمان بیشتری را صرف رشد کسب و کار خود کنید و کاری را که بهترین انجام می دهید انجام دهید.