چگونه با تحول دیجیتال برنده شویم


تغییرات تکنولوژیکی اکنون بر تفکر تجاری در همه انواع صنایع حاکم است. این به این دلیل است که موضوع بقای بهترین هاست – انتظارات مشتری به قدری تکامل یافته است که کسب و کارها برای اطمینان از رشد، بهبود محصولات و خدمات و افزایش کارایی به هر مزیتی نیاز دارند.

تقریباً هر کسب و کاری در هر صنعتی تأثیرات تحول دیجیتال را احساس می کند. حتی اگر یک کسب و کار ابتکار عمل خود را نداشته باشد، رقابت آن ممکن است.

تحول دیجیتال یک بازنگری کامل در نحوه عملکرد کسب‌وکارها به لطف فناوری‌های تحول‌آفرین امروزی است – مانند ابر، موبایل و داده‌های بزرگ.

بر اساس مطالعه سال 2017 توسط Forrester، 38 درصد از تصمیم گیرندگان کسب و کار و فناوری اطلاعات معتقدند که تغییرات تکنولوژیکی مانند تحول دیجیتال بیشترین تأثیر را بر تصمیمات تجاری آنها در 12 ماه آینده خواهد داشت.

تحول دیجیتال می تواند یک مزیت، فرصتی برای بازنویسی قوانین تجارت باشد.

تحول دیجیتال در حال وقوع است. کسب‌وکارها در حال سرمایه‌گذاری در فناوری پشتیبان هستند – نظرسنجی نرم‌افزار BT در سال گذشته نشان داد که 83 درصد از شرکت‌ها سرمایه‌گذاری در فناوری دفتر پشتی را در اولویت بالا یا متوسط ​​قرار می‌دهند.

دیجیتال به کسب و کار شما اجازه می دهد تا شکاف بین آنچه شرکت شما می خواهد و آنچه که به دست می آورد را پر کند.

در سیستم های بینش سرمایه گذاری کنید

بسیاری از کسب‌وکارها غرق در داده‌ها هستند و گرسنه دریافت بینش هستند. رهبران باید مطمئن شوند که کسب و کار آنها عبارتند از:

  1. مهم ترین بینش ها را کشف کنید
  2. جاسازی آنها در نرم افزاری که مشتریان و کارمندان برای تعامل استفاده می کنند
  3. یادگیری و اندازه گیری مستمر از طریق نتایج.

فارستر آنچه را که برای تقویت کسب و کارهای دیجیتالی لازم است «سیستم های بینش» می نامد.

این افراد، فرآیند و فناوری دارای بخش های مساوی هستند. نیازهای کسب و کار:

  • تیم های بینش متقابل کوچک. آنها باید توسط یک رهبر که مسئول درآمد کسب و کار است حمایت شوند. آنها تخصص حوزه کسب و کار، مهارت های علم داده، بینش های مهندسی و دانش توسعه نرم افزار را ترکیب می کنند تا بینش ها را بیابند، آزمایش کنند و اجرا کنند.
  • فرآیندهای تکرار شونده از بینش تا اجرا. این به معنای ادغام علم داده، همکاری، حکمرانی و روش‌های استقرار چابک است. بدون یک فرآیند تکراری، این یک سیستم نیست، بلکه جستجویی زمان‌بر برای حداقل بینش است.
  • معماری برای بینش دیجیتال سیستم‌های مدیریت کلان داده و سیستم‌های هوش تجاری انعطاف‌پذیر شامل مکانیسم‌های تحویل اطلاعات و قابلیت‌های مدیریت خوراک داده‌ها، ارائه ابزارهای کشف اطلاعات، همکاری و مدیریت است.

این تحلیل‌های پیش‌بینی‌کننده است که بینش‌ها را برای پیشبرد کسب‌وکار تقویت می‌کند. بر اساس نظرسنجی PwC Global Data and Analytics در سال گذشته، 81 درصد از کسب و کارها امروز (59 درصد) از سیستم های پیش بینی استفاده می کنند یا می سازند یا در 12 ماه آینده (22 درصد) برنامه ریزی می کنند.

مزایای تجاری می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • بهبود تجربه مشتری
  • افزایش درآمد
  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • افزایش انعطاف پذیری کسب و کار
  • تصمیمات تجاری آگاهانه بهتر
  • بینش عمیق تر از داده های موجود
  • توانایی هدایت جریان های درآمدی جدید با داده ها و سرویس های اطلاعاتی

راهنمای C-suite برای تحول کسب و کار دیجیتال

مدیران سطح C باید زمان و تلاش خود را در تحول کسب و کار دیجیتال سرمایه گذاری کنند. این راهنما را بخوانید تا دلیل آن را بیابید و پنج نکته را کشف کنید که به کسب و کار شما کمک می کند تا آن را به واقعیت تبدیل کند.

راهنمای رایگان خود را دریافت کنید

دموکراتیک کردن هوش مصنوعی می تواند واقعاً برای کسب و کار شما مفید باشد

هوش مصنوعی در شرکت

تقاضای کسب‌وکار برای فناوری افزایش بهره‌وری، فروشندگان نرم‌افزار سازمانی را وادار می‌کند تا هوش مصنوعی را به محصولات خود معرفی کنند – تحلیلگران گارتنر معتقدند تا سال 2020 فناوری هوش مصنوعی در هر محصول و خدمات جدیدی فراگیر خواهد شد.

هوش مصنوعی بینش ها و اقدامات آینده را شعله ور خواهد کرد – PwC سال گذشته گفت که 71 درصد از کسب و کارها امروز (51 درصد) از هوش مصنوعی استفاده می کنند یا قصد دارند در 12 ماه آینده (20 درصد) از آن استفاده کنند. این تجارت گفت که در حال حاضر از هوش مصنوعی برای موارد زیر استفاده می کند:

  • کاهش خطرات امنیتی
  • بهبود اتوماسیون کسب و کار
  • بینش بهتری از مشتری به دست آورید
  • بهبود کارایی عملیات تجاری
  • تجربه بهتری برای مشتری ایجاد و ارائه دهید

تحول دیجیتال نیازمند ایجاد اکوسیستم از سوی کسب و کارها است

یکی از مهم ترین مراحل در استراتژی تحول دیجیتال هر کسب و کار، ایجاد یک اکوسیستم دیجیتال است که به آنها کمک می کند تا با یکدیگر تعامل داشته باشند و پلتفرم های دیجیتال استاندارد شده را به اشتراک بگذارند و سود ببرند – با اهداف سود تجاری و نوآوری.

آن‌ها به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند تا با مشتریان، شرکا و حتی رقابت در سراسر صنایع تعامل داشته باشند.

یافتن رهبران در تحول دیجیتال می تواند راهی عالی برای همکاری کسب و کارها، یافتن شرکای نوآوری مشترک و ایجاد یک استراتژی دیجیتالی متناسب با نیازهای آنها باشد.

آنها همچنین می توانند کشف کنند که مشتریان می خواهند با آنها شریک شوند و همچنین از آنها خرید کنند، نیازهای خود را ارائه دهند و فرصت هایی برای تسریع روند نوآوری و ایجاد راه حل برای صنعت خود ایجاد کنند.

چالش‌های تحول دیجیتال پیش روی کسب‌وکارها

کسب‌وکارهایی که در حال تحول دیجیتال هستند با چالش‌های خاصی مواجه خواهند شد که برای موفقیت استراتژی‌های خود باید بر آن‌ها غلبه کنند:

عدم درک اجرایی

تحول دیجیتال نیازمند رویکردی از بالا به پایین است – رهبری که چارچوبی برای موفقیت ایجاد کرده است. این امر مستلزم تعهد و درک چگونگی بهبود کسب و کار است.

چه داده ها، هوش مصنوعی یا اتوماسیون، کسب و کارها باید به دنبال آموزش یا خون فنی جدید باشند تا شکاف دانش را پر کنند.

سیلوهای موجود

با آیین نامه قدیمی، ساختار سازمانی کسب و کار به این معنی بود که به بخش هایی با اهداف مربوط به خود تقسیم می شد.

در دنیای امروز اما این یک پویایی است که مشکلاتی را ایجاد می کند. تحول دیجیتال مستلزم همکاری بین بخش ها است و اگر آنها منزوی باشند، این مشکلی است که باید بر آن غلبه کرد.

برنامه های کاربردی قدیمی

کسب‌وکارها ممکن است برنامه‌های قدیمی را به عنوان مانعی در برابر تحول دیجیتال ببینند، زیرا برای تجارت روزمره خود به این فناوری وابسته هستند.

با این حال، آنچه آنها باید برای آن تلاش کنند این است که در کنار این سیستم‌های قدیمی، سیستم‌های تحول‌آفرین جدید بسازند و از داده‌های تاریخی استفاده کنند که می‌تواند در آینده بسیار ارزشمند باشد.

به عنوان مثال، کاربران Sage 50 این گزینه را دارند که به Sage Intacct مهاجرت کنند تا مرحله بعدی کسب و کار خود را باز کنند.

نرم‌افزار مبتنی بر ابر و مبتنی بر هوش مصنوعی، سیلوهای داده‌های مالی را می‌بندد و گزارش‌های استثنایی، کاهش ریسک و دسترسی بهبودیافته به اطلاعات را ارائه می‌دهد.

فرآیندهای مالی شما را خودکار می کند، که باعث صرفه جویی در زمان می شود، و با کمک Sage Ai، بینش مالی عمیقی برای تصمیم گیری سریعتر در سطح اجرایی و رهبری ارائه می دهد.

مزایای آن را کشف کنید امروز به Sage Intacct مهاجرت کنید و کسب و کار خود را به سرعت رشد دهید.

داده بدون زمینه

داده های بدون زمینه فقط نویز هستند. کسب‌وکارها حجم عظیمی از داده‌ها را تولید می‌کنند و اگر کارمندان بدون زمینه در آن غرق شوند، همه چیز بی‌معنی می‌شود.

یک تلاش هماهنگ برای اطمینان از وجود افرادی با آموزش مناسب برای استفاده و تفسیر داده ها در سازمان مورد نیاز است.

عدم مالکیت برای نتایج مشتری

یک رهبر باید یک چشم انداز و یک برنامه استراتژیک داشته باشد که در آن نتایج قابل دستیابی باشد و بهبود مستمر امکان پذیر باشد.

بدون این، شما چرخه‌ای از درد ایجاد می‌کنید – مدیریت مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد، هیچ حرکتی رو به جلو وجود ندارد، و بقیه کسب‌وکار از بهبود مستمری که تحول دیجیتال باید الهام‌بخش باشد، الهام نمی‌گیرد.

معیارهای نامناسب

تحول دیجیتال موفقیت آمیز مستلزم همسویی با معیارهای کلیدی مانند رضایت مشتری و ارائه ارزش است.

به عنوان مثال، اگر بخشی از کسب و کار با توسعه محصول به خوبی پیش می رود اما سرنخ دریافت نمی کند، مشکل وجود دارد. باید معیارهایی وجود داشته باشد که هر بخش از کسب و کار بتواند نقش خود را در زنجیره ارزش ببیند.

یک رویکرد چند وجهی

برای یک تحول دیجیتال موفق، کسب و کارها باید رویکردی چند جانبه داشته باشند.

بلوغ دیجیتال را ارزیابی کنید و شکاف ها را شناسایی کنید

شرکت‌ها باید راه‌هایی برای ترسیم بلوغ سازمانی خود بیابند، که راهنمایی‌هایی را در مورد جایی که نیاز به ارتقای قابلیت‌های دیجیتالی خود دارند، ارائه می‌دهد.

این به معنای تجزیه و تحلیل این است که آنها چگونه می توانند فرهنگ دیجیتال را مدیریت کنند، چگونه سازماندهی می کنند و منابع را برای انجام این کار سازماندهی می کنند و چگونه از بینش های مشتری استفاده می کنند تا جایی که باید بروند.

ایجاد رابطه بین کسب و کار و فناوری اطلاعات برای تمرکز بر نتایج مشتری

تحول دیجیتالی موفقیت‌آمیز نیازمند کسب‌وکارها برای دستیابی به بهبود تجربه مشتری در تمام بخش‌ها است.

فناوری برای همه یکسان نیست – هر کسب و کاری باید راه خود را بیابد تا مطمئن شود که تحول آن منجر به نتایج مثبت مشتری می شود – معیاری کلیدی که می تواند به روشن شدن راه کمک کند.

یک نقشه راه دو طرفه ترسیم کنید – سود سریع و سرمایه گذاری پلت فرم

یک استراتژی تحول دیجیتال می‌تواند دو نقشه راه داشته باشد – یکی که مسیر پیروزی‌های سریع را دنبال می‌کند و دیگری که بر سرمایه‌گذاری‌های پلتفرم لازم تمرکز دارد.

برنده‌های سریع پیشرفت‌هایی را نشان می‌دهند که برای کسب‌وکار قابل مشاهده است، مزایایی را نشان می‌دهد و می‌تواند به سرعت ارائه شود.

کسب‌وکارها همچنین می‌خواهند ببینند رویکرد مدل پلتفرم به کجا می‌رود – استفاده از شبکه‌های بزرگ و مقیاس‌پذیر از کاربران و منابعی که می‌توان در صورت تقاضا به آنها دسترسی پیدا کرد.

روی سیستم های اصلی با بازگشت سرمایه روشن سرمایه گذاری کنید

دگرگونی دیجیتال با هزینه‌های قابل توجهی همراه خواهد بود، بنابراین لازم است اطمینان حاصل شود که سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در سخت‌افزار و نرم‌افزار بازدهی سرمایه‌گذاری را نشان می‌دهند که به صرفه‌جویی در هزینه‌ها از نظر افزایش بهره‌وری و کاهش ناکارآمدی ناشی از سرمایه‌گذاری در سیستم‌های جدید می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید