حسابداران: آستانه اندازه شرکت جدید چگونه می تواند بر شما تأثیر بگذارد


کاهش برنامه‌ریزی‌شده در آستانه اندازه شرکت ممکن است کاهش تشریفات اداری برای مشاغل کوچک باشد، اما برای حسابداران چالش‌ها و همچنین فرصت‌هایی را به همراه دارد.

در مارس 2024، دولت قبلی بریتانیا برنامه ای را برای افزایش گردش مالی و آستانه ترازنامه که اندازه شرکت را تا 50 درصد تعیین می کند، اعلام کرد.

این آستانه ها تعیین می کند که مشتریان شما چه مقدار اطلاعات باید در صورت های مالی سالانه خود افشا کنند و اینکه آیا آنها به حسابرسی قانونی نیاز دارند یا خیر.

این تغییر باید بار گزارشگری شرکتی را برای 132000 شرکت کوچک و متوسط ​​(SME) کاهش دهد و به این معنی است که هزاران نفر دیگر نیازی به حسابرسی قانونی ندارند.

برای حسابداران، این تغییرات می‌تواند حجم کار را کاهش دهد، اما می‌تواند بر درآمد هزینه‌ها در نتیجه کاهش خدمات فشار بیاورد. با این حال، کارشناسان می گویند که فرصت هایی برای ارائه سایر خدمات با ارزش افزوده نیز فراهم می کند.

بیایید نگاهی به تغییرات و نحوه واکنش شرکت حسابداری شما در صورت تحقق تغییرات پیشنهادی بیندازیم.

با Making Tax Digital به روز باشید

آیا می خواهید آخرین توصیه ها را در مورد مدیریت الزامات MTD خود دریافت کنید؟ امروز ثبت نام کنید تا خبرنامه Sage Advice را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

همین الان ثبت نام کنید

تغییرات برنامه ریزی شده در آستانه اندازه شرکت

دولت محافظه کار تغییرات برنامه ریزی شده را به عنوان یک پیروزی برای برگزیت و ساده سازی برای تجارت معرفی کرد. بسیاری از آستانه ها و الزامات ناشی از قوانین اتحادیه اروپا هستند، بنابراین دیگر در بریتانیا مورد نیاز نیستند.

با این حال، شایان ذکر است که اتحادیه اروپا نیز اقدام مشابهی را برای کمک به مبارزه با تأثیر تورم خزنده بر آستانه اجرا کرده است.

با این حال، در حالی که دولت محافظه کار در تعهد خود به تغییرات قاطعانه بود، این قانون هرگز قبل از انتخابات عمومی تصویب نشد.

تاریخ پیشنهادی برای تغییرات مربوط به دوره‌های حسابداری است که از اول اکتبر 2024 یا پس از آن شروع می‌شوند (به این معنی که تا اکتبر 2025، زمانی که حسابداران شروع به تهیه حساب‌های قانونی مربوطه کردند، تأثیر زیادی احساس نمی‌شود)، اما اکنون بعید به نظر می‌رسد. دولت جدید کارگر هنوز در مورد قصد خود در مورد تغییرات برنامه ریزی شده اظهار نظر نکرده است.

با این حال، نهادهای صنعتی از حزب کارگر انتظار دارند که به نوعی برنامه‌های خود را حفظ کنند تا به کاهش اثرات تورمی بر کسب‌وکارها کمک کنند و برخی از ساده‌سازی‌های بسیار مورد نیاز را به آنها ارائه دهند.

اگر در قالب فعلی اعمال شود، این جدول ACCA تأثیر کامل هر گونه تغییر بر اندازه شرکت را نشان می دهد، با:

  • 5000 شرکت بزرگ مجدداً به عنوان متوسط ​​طبقه بندی شدند
  • 13000 کسب و کار متوسط ​​تحت رژیم گزارش دهی مشاغل کوچک قرار دارند
  • 113000 کسب و کار کوچک تحت رژیم نهادهای خرد قرار دارند.

تاثیر بر حسابداران

اگر تغییرات اعمال شوند، اولین وظیفه شما این است که پایگاه مشتریان خود را تقسیم بندی کنید تا بفهمید چه کسی، چگونه و چه زمانی بر اساس تاریخ حسابداری آنها تحت تأثیر قرار می گیرد.

پس از درک این موضوع، می‌توانید مکالمه‌های مناسبی را که بر هر مشتری تأثیر گذاشته است، شروع کنید تا بر اساس شرایطشان به آنها راهنمایی و مشاوره بدهید.

نایجل اسلی جانسون، مدیر حسابرسی و گزارشگری شرکتی در ICAEW می‌گوید:

ما انتظار داریم که وزرای تازه منصوب شده به برنامه ها نگاه کنند و ممکن است چشم اندازی تازه به موضوعات از جمله افزایش احتمالی معافیت حسابرسی ارائه دهند. شرکت ها باید مشتریان را از تغییرات مورد انتظار و گزینه های خود در صورت شفافیت بیشتر آگاه کنند.

به عنوان مثال، برخی ممکن است به مشتریان توصیه کنند که از حالت حسابداری خرد به دلیل سؤالاتی در مورد ارزش حساب های خرد استفاده نکنند. یا آنها می توانند در مورد مزایا و معایب حفظ حسابرسی قانونی در زمانی که یک شرکت معاف است صحبت کنند.”

بسیاری از شرکت‌ها از این معافیت استفاده نمی‌کنند، زیرا سهامداران همچنان نیاز به حسابرسی دارند، یا به دلیل پیشنهاد ممیزی امنیتی.

جو گیبسون، یکی از شرکای Hurst Accounting، می‌گوید که بسیاری از مشتریان شرکت او قبلاً از آستانه معافیت‌های جدید فراتر رفته‌اند یا داوطلبانه مورد حسابرسی قرار می‌گیرند – برای مثال، به دلیل الزامات صاحبان سهام خصوصی، ترجیحات مالکان برای حاکمیت صحیح یا شواهدی مبنی بر امنیت زنجیره های تامین

او می‌گوید، با این حال، تعدادی از مشتریان از محدوده ممیزی خارج می‌شوند و آن خدمات را تحت رژیم پیشنهادی متوقف می‌کنند. برای آنها احتمالاً به ارائه خدمات غیرحسابرسی مانند حساب و مالیات ادامه خواهیم داد. بنابراین در حالی که ممکن است کل هزینه ها کاهش یابد، هزینه اصلی حفظ خواهد شد.

جو می افزاید، با این حال، تغییرات فرصتی برای جایگزینی ممیزی های اجباری با تعهدات امنیتی جایگزین متناسب با نیازهای مشتری ایجاد می کند. ارزشی که کسب و کارهای کوچک در ممیزی درک می کنند بسیار متفاوت است.

او می‌گوید: «راه‌اندازی یک بررسی تجاری می‌تواند به اطمینان اجازه دهد که بیشتر بر روی حوزه‌های پرخطر تمرکز کند و کمتر بر حوزه‌های کم‌ارزش یا کم خطر، که با حسابرسی‌های قانونی امکان‌پذیر نیست».

برای مثال، تیم تحول دیجیتال Hurst از ارائه خدمات به مشتریان ممیزی منع شده است، اما تحت آستانه های جدید می تواند این کار را برای مشتریانی که از حسابرسی انصراف می دهند، انجام دهد.

یک مثال کسب‌وکاری است که از محدوده خارج می‌شود و دارای پروتکل‌های حکمرانی خوب و کنترل داخلی است. در نظر دارد حسابرسی قانونی را با یک بررسی عمیق جایگزین عملکرد، سیستم‌ها، فرآیندها و گزارش‌های فناوری اطلاعات جایگزین کند.”

چگونه پاسخ دهیم

یوگش داناک، مدیر ارشد مشاوره فنی در ACCA، می گوید که ارائه خدمات مشاوره بیشتر می تواند فشار بر کارمزدها را متعادل کند و به شما امکان می دهد ارزشی را که می توانید خارج از عملکرد مالی اضافه کنید، نشان دهید.

او می‌گوید این می‌تواند شامل مشاوره و مهارت‌های گسترده‌تر مانند گزارش‌دهی غیرمالی، از جمله در مورد پایداری باشد.

یوگش توصیه می کند که استراتژی های بازاریابی خود را مرور کنید تا فرصت های جذب مشتریان جدید را شناسایی کنید. او می گوید: «برای مثال، اگر یک SME دیگر نیازی به حسابرسی نداشته باشد یا در رژیم حسابداری خرد قرار بگیرد، ممکن است برای صرفه جویی در هزینه ها به یک شرکت حسابداری کوچکتر منتقل شود. “به دقت به ماتریس کسب و کار خود نگاه کنید تا ببینید کدام اندازه مشتری مناسب شماست.”

جو توصیه می کند مشتریان خود را تقسیم بندی کنید تا ببینید چه کسانی تحت تاثیر آستانه های جدید قرار می گیرند و چه کسانی نیاز به اقدام دارند. سپس هر گروه را با یک استراتژی خاص هدف قرار دهید. اگر انتظار می‌رود حسابرسی‌ها و هزینه‌های شما کاهش یابد، ممکن است لازم باشد افرادی را با مهارت‌های مختلف، مانند مشاوره، ارتقا دهید یا استخدام کنید.

بررسی کنید که چگونه خدمات بیمه جایگزین شما می تواند برای مشتریان مفید باشد و چگونه آنها را قیمت گذاری کنید. به عنوان مثال، آیا می توانید یک سرویس «اطمینان آسان» برای مشتریانی که خارج از محدوده حسابرسی هستند ایجاد کنید تا ذینفعان را از اطمینان خاطر راضی نگه دارید و از برخی از هزینه های خود محافظت کنید؟

از تغییرات به عنوان فرصتی برای صحبت با مشتریان خود در مورد آنچه که در ممیزی برای آنها ارزش قائل هستند صحبت کنید و به آنها توصیه کنید که آیا به یک ممیزی داوطلبانه یا یک خدمات شخصی سازی شده ادامه دهند.

همچنین می‌توانید شرکت‌هایی را بررسی کنید که قبلاً سایر کارهای مشاوره‌ای در آن‌ها ممنوع بود، زیرا حذف حسابرسی ممکن است فرصتی را در آنجا ایجاد کند.

افکار نهایی – برنامه ریزی بسیار مهم است

برخی از شرکت های حسابداری به وضوح در مورد اینکه چگونه خود را برای رژیم جدید نهایی، به هر شکلی که ممکن است داشته باشد، به دقت فکر کرده اند. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، اکنون ارزش دارد که ببینید شرکت شما چگونه می تواند به چالش ها و فرصت ها پاسخ دهد.

کاهش تشریفات اداری برای مشتریان شما عالی است، اما ممکن است لزوماً به معنای هزینه کمتر برای شما نباشد. راه های زیادی برای حفظ و بهبود روابط خود با مشتریان آسیب دیده وجود دارد. اما برنامه ریزی دقیق کلیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید