مانند بسیاری از مشاغل در سال های اخیر، حسابداری و حسابداری نیز دستخوش تغییرات فوق العاده ای شده است. ما از 1000 حسابدار و حسابدار در شش کشور نظرسنجی کردیم تا بفهمیم آنها چه احساسی دارند، چه چالش هایی دارند و چگونه برنامه ریزی می کنند در آینده نزدیک پیشرفت کنند.
در حالی که اکثر متخصصان می گویند که در مورد آینده صنعت هیجان زده هستند، بسیاری از آنها تحت فشار تغییر قوانین مالیاتی، افزایش انتظارات مشتریان و پیشرفت های تکنولوژیکی هستند.
خبر خوب این است که به نظر می رسد بسیاری از حسابداران و حسابداران از آنچه باید روی آن تمرکز کنند آگاه هستند و این مقاله سه حوزه اصلی را نشان می دهد.
برای یادگیری گزارش کامل را دانلود کنید:
- دغدغه ها و چالش های مشترک حسابداران و حسابداران در سراسر جهان.
- اقداماتی که برای انطباق با خواسته های آینده و یافتن رضایت و تعادل بیشتر در کار خود برنامه ریزی می کنند.
- بزرگترین فرصت برای حسابداران و حسابداران در سال 2025 و پس از آن.
توسعه مهارت ها و کیفیت ها
توسعه حرفه ای و ارتقاء مهارت اولویت های کلیدی برای متخصصان حسابداری در سراسر جهان است و بسیاری ارزش هر دو را به عنوان عوامل مهم در آینده فعالیت های خود می شناسند.
بیش از نیمی از آنها نگران نداشتن مهارت های مناسب با پیشرفت صنعت هستند و 41 درصد می خواهند زمان بیشتری را صرف ارتقای مهارت خود یا دیگران در تیم خود کنند.
برای اکثریت، ارتقاء مهارت برای توسعه ویژگیهای کلیدی مانند قابل اعتمادتر شدن برای مشتریان، تبدیل شدن به حلکنندههای بهتر مشکل، تفکر استراتژیک بهتر در مورد رویهها و مشتریان و بهبود مهارتهای عملیاتی اولویت است.
ایجاد روابط با مشتری
در سطح جهانی، حسابداران و حسابداران می خواهند به تعاملات انسانی و شخصی با مشتریان بازگردند. این نقاط تماس چیزی است که آنها در حرفه خود بیش از همه برایشان ارزش قائل هستند، نه اعداد و ارقام و حقه بازی انطباق.
ارزش افزوده دوگانه است: از آنجایی که حسابداران و حسابداران زمان بیشتری را برای تمرکز بر مدیریت مشتری که از آن لذت می برند آزاد می کنند، می توانند درک خود را از چالش ها و اهداف مالی مشتریان خود عمیق تر کنند و راهنمایی های استراتژیک ارائه دهند که منجر به رشد می شود.
امروزه تنها 21 درصد از حسابداران و حسابداران کار خود را انسانی یا شخصی توصیف می کنند و از هر 5 نفر دو نفر می گویند که کمتر از یک دهم زمان خود را صرف مدیریت مشتریان می کنند.
از هوش مصنوعی و اتوماسیون استفاده کنید
پیشرفتهای اخیر در هوش مصنوعی و اتوماسیون فرصتهای نامحدودی را برای بهبود روشهای کار و سطح خدمات حسابداران به ارمغان میآورد. متخصصان امروزی بیشترین هیجان را در مورد صرفه جویی در زمان و بهبود تجربه مشتری دارند.
92 درصد از متخصصانی که مورد بررسی قرار گرفتیم موافق هستند که زمان زیادی را صرف کارهای دستی می کنند. خودکارسازی کارهای روتین می تواند وقت شما و تیمتان را برای تمرکز بر خدمات رسانی و مشاوره بهتر به مشتریانتان آزاد کند.
برنامه های کلیدی برای اتوماسیون در عمل شما:
- ارسال یادآوری پرداخت
- یادآوری قرار
- صورتحساب
- مدیریت لیست مشتریان
- ورود داده ها
- تسویه حساب های بانکی
- تولید مراجع
ادغام ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در عمل خود به شما این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی توصیه های عملی را از داده های مالی مشتری استخراج کنید. این بینش ها به معنای گفتگوهای ارزشمندتر با مشتریان شما است و آنها را به اهداف تجاری خود نزدیک می کند.
شما همچنین می توانید از این ابزارها برای بهبود بهره وری خود استفاده کنید و زمان کمتری را صرف کارهای اداری کنید.
رفتن از خوب به عالی
مهمترین بینش حاصل از تحقیق ما، شکاف واضح بین آنچه حسابداران و حسابداران می دانند باید انجام دهند و تعداد زیادی از آنها که شروع کرده اند است. به عنوان مثال، 89٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما گفتند که فرآیندهای خودکار زمان را آزاد می کند، اما فقط 37٪ در حال حاضر این کار را انجام می دهند.
این بینش به فناوری نیز محدود نمی شود، در هر سه حوزه تمرکز اعمال می شود.
بنابراین اولین قدم برای تغییر و تبدیل شدن به یک حسابدار یا حسابدار آینده چیست؟
شروع به بستن این شکافها کنید – چه در توسعه مهارتهای شما، ایجاد روابط با مشتری یا استفاده از هوش مصنوعی و اتوماسیون باشد:
- راه حل های جدید هوش مصنوعی و اتوماسیون که از بهره وری پشتیبانی می کنند را کاوش کنید. ممکن است قبلاً با ابزارهای عمومی آشنا باشید، اما قدرت واقعی هوش مصنوعی مولد در ابزارهای خاص حسابداری نهفته است.
- در نظر بگیرید که کدام یک از فرآیندهای خود را میتوانید به طور خودکار شروع کنید، ابتدا روی کارهای تکراری که به زمان حساس نیستند تمرکز کنید. اینها مناطقی هستند که بیشترین زمان را برای تمرکز بر روی کاری که می خواهید انجام دهید آزاد خواهید کرد.
- بعد، در نظر بگیرید که چگونه پیشرفت شخصی و حرفه ای شما بر انتقال شما تأثیر می گذارد. مهارت ها و ویژگی هایی را که به احتمال زیاد در آینده به آنها نیاز خواهید داشت در نظر بگیرید و فرصت های آموزشی را کشف کنید.
- در نهایت، به لیست مشتریان خود نگاه کنید و در نظر بگیرید که می توانید برای خدمات مشاوره با چه کسی تماس بگیرید. ببینید آیا می توانید چند مکالمه را رزرو کنید و شروع به ایجاد این روابط نزدیک کنید.
عصر جدیدی برای حسابداران و حسابداران است، و پذیرش نقش در حال تغییر کلید رفتن از خوب به عالی خواهد بود.
در مورد آنچه که در سطح جهانی در حال پیشرفت است و برای نقش و عملکرد شما چه معنایی دارد، بیشتر بیاموزید.