اگر خوداشتغال هستید، هزینه های مجاز می تواند صورت حساب مالیاتی خود ارزیابی شما را کاهش دهد.
در این مقاله در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما می تواند درخواست بازگشت پول کند، صحبت می کنیم.
در اینجا چیزی است که ما پوشش می دهیم:
تخفیف مالیات بر درآمد: چگونه می توانید مالیات خود را با مطالبه هزینه های تجاری کاهش دهید
به عنوان یک تاجر انحصاری یا مترجم آزاد، بسیار مهم است که هزینههای مجاز اساسی خود را درک کنید – حتی اگر به حسابدار پول میدهید تا در اظهارنامه مالیاتی به شما کمک کند.
شما می توانید برای برخی از هزینه های اداره کسب و کار خود – که HMRC آن را هزینه های مجاز می نامد، مالیات را پس بگیرید. اینها به عنوان هزینه هایی در حساب های تجاری شما نشان داده می شود که از سودی که مالیات پرداخت می کنید کسر می شود.
این هزینه ها می تواند صورت حساب مالیاتی متوسط تاجر انحصاری را کاهش دهد – اغلب به طور قابل توجهی.
به عنوان مثال، اگر گردش مالی شما 80000 پوند باشد و 20000 پوند را به عنوان هزینه های واجد شرایط ادعا کنید، فقط بر روی 60000 پوند باقی مانده مالیات پرداخت می کنید که یک پس انداز قابل توجه است.
شما همچنین می توانید از هزینه های ساده استفاده کنید.
این نرخ های ثابت به شما این امکان را می دهد که به سرعت معافیت مالیاتی برای وسایل نقلیه، کار از خانه و زندگی در محل کسب و کار خود را محاسبه کنید.
این می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی تسهیل کند.
در وبسایت Gov.uk، میتوانید متداولترین هزینههایی را که میتوانید بهعنوان یک فرد خوداشتغال مطالبه کنید و رایجترین هزینههایی را که میتوانید در صورت اجاره ملک دریافت کنید، بیابید.
در مورد خودارزیابی بیشتر بخوانید:
لیست هزینه های واجد شرایط برای خوداشتغالی
در زیر به برخی از مواردی که می توانید درخواست کنید نگاه می کنیم. برای تکرار، فرض می کنیم که شما از حسابداری مبتنی بر پول نقد استفاده می کنید، زیرا قوانین حسابداری سنتی ممکن است کمی متفاوت باشد.
می توانید این ارقام را به اظهارنامه مالیاتی خود ارزیابی خود اضافه کنید.
تجهیزات و ابزار اداری
می توانید هزینه تجهیزات تجاری مانند لپ تاپ، رایانه، چاپگر و نرم افزار رایانه ای را که کسب و کار شما کمتر از دو سال از آنها استفاده کرده است، مطالبه کنید.
شما نمی توانید مالیات بر ابزارهای کوچک را پس بگیرید.
لوازم اداری و ارتباطات
علاوه بر کاغذ، پاکت و خودکار معمولی، میتوانید مالیات بر هزینه پست و چاپ، از جمله هزینه جوهر و کارتریج چاپگر را که به عنوان بخشی از تجارت خود استفاده میکنید، مطالبه کنید.
از آنجایی که کسبوکارهای بیشتری در حال حاضر به تجارت آنلاین میپردازند، این کاهش برای ارتباطات الکترونیکی نیز اعمال میشود – بنابراین میتوانید بر روی صورتحسابهای تلفن تجاری، موبایل و اینترنت خود، مالیات پس بگیرید.
تلفن و اینترنت
اگر از تلفن، تلفن همراه و اینترنت خود برای استفاده شخصی و تجاری استفاده می کنید، باید روشی واقع بینانه برای تخصیص هزینه ها نشان دهید و فقط می توانید مالیات را در قسمت استفاده تجاری مطالبه کنید.
اگر نتوانید آن را نشان دهید، نمیتوانید مالیات معوقه را مطالبه کنید.
خدمات حرفه ای و مالی
اگر از یک حسابدار، وکیل یا دیگر حرفه ای به عنوان بخشی از کسب و کار خود مشاوره دریافت می کنید، می توانید مالیات هزینه های آنها را پس بگیرید.
همچنین می توانید هزینه های مجاز برای استخدام نقشه برداران و معماران برای کسب و کار خود – نه برای بهبود خانه شخصی – مطالبه کنید.
اگر یک حساب بانکی تجاری دارید، میتوانید برای هزینههای بانکی، اضافه برداشت و کارت اعتباری یا بهره وام تجاری، تخفیف مالیاتی درخواست کنید.
همچنین میتوانید بابت خرید اجاره، اجاره یا سایر پرداختهای مالی برای تجهیزاتی که در تجارت خود استفاده میکنید، بازپرداخت مالیات درخواست کنید.
اجازه دهید کسب و کار شما با یک متخصص در کنار شما پیشرفت کند
فهرست راهنمای Sage Accountant and Bookkeeper را مرور کنید تا یک متخصص متناسب با موقعیت، صنعت و نیازهای تجاری خود پیدا کنید. برقراری ارتباط با یک شریک قدرتمند تنها با چند کلیک فاصله دارد.
یک متخصص پیدا کنید
هزینه های پرسنل و کارکنان
شما می توانید از معافیت مالیاتی حقوق کارمندان و کارکنان، پاداش ها، حقوق بازنشستگی، مزایا، هزینه های کارکنان و کارکنان، هزینه های نمایندگی، پیمانکاران فرعی و سهم بیمه ملی کارفرما درخواست کنید.
هزینه های سفر
اگر مجبور به سفر برای کار هستید، می توانید هزینه های واجد شرایط را درخواست کنید، از جمله هزینه های قطار، اتوبوس، تاکسی، بلیط هواپیما و هزینه های اقامت.
اما آنها فقط در صورتی اعمال می شوند که دلیل اصلی سفر یا اقامت شما کار باشد.
اگر به سفری میروید که تجارت و تفریح را با هم ترکیب میکند، فقط میتوانید برای هزینههایی که میتوانید ثابت کنید از بخش خصوصی سفرتان جدا هستند، درخواست تخفیف مالیاتی کنید.
اگر نمیتوانید هزینهها را تقسیم کنید، نمیتوانید از هیچ بخشی تقاضای معافیت مالیاتی کنید.
هزینه ماشین و وسیله نقلیه
اگر از وسیله نقلیه به عنوان بخشی از تجارت خود استفاده می کنید، می توانید برای هزینه هایی مانند بنزین، بیمه و تعمیرات، معافیت مالیاتی دریافت کنید.
کمک هزینه مسافت پیموده شده
به عنوان یک فرد خوداشتغال، می توانید تمام هزینه های خودروی خود را برای سال جمع آوری کنید و عنصر تجاری فردی کل هزینه ها را محاسبه کنید.
با این حال، ردیابی و انجام این کار به زمان و تلاش نیاز دارد.
در عوض، میتوانید کمک هزینه مسافت پیموده شده را درخواست کنید، هزینهای که به شما امکان میدهد هزینه کارکرد ماشین خود را محاسبه کنید.
سایر مناطق مرتبط با وسیله نقلیه که می توانید برای آنها هزینه مطالبه کنید عبارتند از:
- هزینه های تراکم و مناطق کم انتشار
- پارکینگ
- پوشش آسیب
- هزینه های اجاره
باز هم، معافیت های مالیاتی تنها در صورتی اعمال می شود که آنها تجارت باشند و نه هزینه های شخصی.
شما نمی توانید بابت جریمه های پارکینگ یا سایر جریمه هایی که در حین رانندگی ایجاد شده است، بازپرداخت مالیات مطالبه کنید. هیچ معافیت مالیاتی برای نقض قانون وجود ندارد.
غذا و پوشاک
همه به غذا و پوشاک نیاز دارند، اما نیاز به آنها بستگی به این دارد که شما از آنها برای چه استفاده می کنید.
لباس
به طور کلی، اگر لباس را به عنوان بخشی از کمد لباس روزمره خود بپوشید، نمی توانید ادعا کنید. بنابراین حتی اگر یک کت و شلوار برای کار خریده باشید، نمی توانید قیمت آن را ادعا کنید.
اما اگر نیاز به خرید یونیفرمی دارید که مشخص کننده کاری است که انجام می دهید، یا برای انجام کار به لباس محافظ خاصی نیاز دارید، می توانید آن را درخواست کنید.
شما نمی توانید اقلام غیر یکنواخت مانند کفش و جوراب را تبلیغ کنید.
اگر اهل سرگرمی هستید و لباسی که میخرید لباسی برای اجرای صحنه، تلویزیون یا فیلم است، میتوانید برای آنها معافیت مالیاتی دریافت کنید.
دلقک ها، جادوگران، آکروبات ها و جعل الویس – شرط می بندیم که HMRC از خواندن ادعاهای لباس شما لذت می برد!
ماشین لباسشویی
اگر لباس یکنواخت یا محافظ مخصوص می پوشید، در صورت شستن، تعمیر یا تعویض می توانید هزینه های آن را مطالبه کنید.
غذا
فقط در صورتی میتوانید پول غذا و نوشیدنی را پس بگیرید که این یک هزینه تجاری باشد، به این معنی که باید خارج از روال عادی کاری شما، مانند یک سفر کاری باشد.
موجودی و مواد
در موارد زیر می توانید مالیات برگشتی را مطالبه کنید:
- اقلامی که مجدداً می فروشید، مانند سهام
- مواد اولیه ای که برای تولید کالاهای فروش استفاده می کنید
- هزینه های مستقیم تولید کالا.
بازاریابی و تبلیغات
شما می توانید از هزینه های تبلیغات و بازاریابی کسب و کار خود، از جمله میزبانی و نگهداری وب سایت شرکت خود، مالیات پس بگیرید.
اما مراقب باشید، ممکن است فکر کنید پذیرایی از یک مشتری یا تامین کننده برای ناهار «بازاریابی» است، اما HMRC آن را «سرگرمی» میداند که نمیتوانید برای آن مالیات پس بگیرید.
اگر عضو یک سازمان یا سازمان حرفهای تجاری به عنوان بخشی از تجارت خود هستید، میتوانید برای حق عضویت خود از تخفیف مالیاتی درخواست کنید. اشتراک مجلات تجاری یا حرفه ای نیز هزینه های مجاز است، بنابراین آنها را مطالبه کنید.
کمک های بازنشستگی
کمک به بازنشستگی شما یک هزینه تجاری نیست، بنابراین بر درآمد خوداشتغالی شما تأثیر نمی گذارد. با این حال، شما حق دریافت معافیت مالیاتی برای هر کمکی را دارید که می توانید در اظهارنامه مالیاتی خود مطالبه کنید.
وقتی از خانه کار می کنم چه هزینه هایی می توانم مطالبه کنم؟
به عنوان یک تاجر انحصاری، می توانید کسب و کار خود را از خانه اداره کنید.
در این صورت، فقط میتوانید نسبت به نسبت این هزینهها که مربوط به فضایی است که برای کسبوکارتان استفاده میکنید، از جمله گرمایش، برق، مالیات شورا و بهره وام مسکن، مالیات پس بگیرید.
شما باید راهی واقع بینانه برای تقسیم هزینه ها پیدا کنید.
می توانید قبض های خود را بر اساس تعداد اتاق هایی که برای کسب و کار خود استفاده می کنید یا زمانی که از خانه کار می کنید تقسیم کنید.
چگونه می توانم هزینه های واجد شرایط خود را پیگیری کنم؟
شما باید هزینه های کسب و کار خود را در طول سال پیگیری کنید و سوابق سازماندهی شده را نگه دارید. اگر شما یک شرکت غیر سهامی یا تاجر انحصاری هستید، باید سوابق خود را به مدت پنج سال پس از 31 ژانویه سال مالیاتی مربوطه نگهداری کنید.
در حالت ایدهآل، از نرمافزار حسابداری استفاده میکنید که در زمان صرفهجویی میکند و دقیقتر از صفحات گسترده است.
باید به شما امکان وارد کردن هزینه ها و رسیدها را بدهد – اگر رسیدهای کاغذی دارید، اغلب می توانید آنها را به صورت دیجیتالی عکاسی و ضبط کنید.
چگونه می توانم هزینه های کسب و کار خوداشتغالی خود را مطالبه کنم؟
شما تعیین می کنید که چه چیزی را می توانید مطالبه کنید و جزئیات را به اظهارنامه مالیاتی خود اضافه کنید.
اگر هزینه های خود را سازماندهی کنید، این فرآیند آسان تر خواهد شد (افزودن آنها به نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا به این هدف برسید).
و در نهایت، ممکن است موضوع ارائه یک رقم واحد برای هزینه های مجاز شما یا ارائه تفکیک دقیق اظهارنامه مالیاتی شما باشد.
در هر صورت، در صورت بازگشت HMRC با سؤال، باید هزینه های خود را به طور دقیق محاسبه کنید.
نظرات نهایی در مورد هزینه های مجاز
درک هزینه های مجاز شما می تواند جریان نقدی شما را کاملاً تغییر دهد.
دانستن اینکه چه چیزی میتوانید مطالبه کنید و چه چیزی را نمیتوانید مطالبه کنید، در زمان بازگشت مالیات کارها را بسیار آسانتر میکند.
در حالی که ما برخی از هزینههای کلیدی را که میتوانید مطالبه کنید، پوشش دادهایم، دریافت پشتیبانی از یک حسابدار یا مشاور مالیاتی میتواند تفاوت را در اینجا ایجاد کند.
به خودتان زمان زیادی بدهید تا هزینه های مجاز خود را بفهمید، در صورت لزوم با کارشناسان صحبت کنید و مطمئن شوید که در نهایت مالیات بیشتری از آنچه که لازم است پرداخت نمی کنید.
سوالات متداول در مورد هزینه های مجاز
چگونه مخارج سرمایه ای را از درآمد تشخیص دهم؟
مخارج سرمایهای سرمایهگذاری در داراییهایی است که برای کسبوکار شما در یک دوره زمانی طولانی مفید خواهد بود، در حالی که هزینههای درآمدی هزینههای روزانه هستند.
تفاوت را پیدا کنید تا بتوانید مبلغ مناسب را مطالبه کنید.
چه سوابقی در مورد هزینه های مجاز خود باید نگه دارم؟
فاکتورها، صورتحساب های بانکی و رسیدهای مربوط به هزینه های کسب و کار خود را ذخیره کنید. آنها را به صورت دیجیتالی سازماندهی کنید تا زمان تشکیل پرونده مالیاتی آسانتر شود.
اگر توسط HMRC ممیزی شوم چه اتفاقی می افتد؟
اگر HMRC تصمیم به حسابرسی کسب و کار شما دارد، باید مدرکی مبنی بر هزینه های واجد شرایط خود ارائه دهید. عدم انجام این کار ممکن است منجر به جریمه یا پرداخت مالیات اضافی شود.
آیا هزینه های راه اندازی هزینه های واجد شرایط در نظر گرفته می شود؟
اگرچه ممکن است محدودیت ها یا قوانین خاصی وجود داشته باشد، برخی از هزینه های راه اندازی ممکن است هزینه های واجد شرایط در نظر گرفته شوند.
آیا بیمه مشاغل هزینه مجاز است؟
بله، شما می توانید حق بیمه کسب و کار را به عنوان هزینه مجاز مطالبه کنید.
آیا می توانم هزینه های تحصیل یا آموزش مرتبط با تجارت را مطالبه کنم؟
به طور کلی، می توانید هزینه های آموزشی را که مستقیماً با کسب و کار فعلی شما مرتبط است، مطالبه کنید.
با این حال، هزینه های آموزشی که شما را واجد شرایط قرارداد جدید می کند، واجد شرایط نیستند.
اگر صدای جانبی داشته باشم چه می شود؟ آیا می توانم برای او نیز هزینه های مجاز را مطالبه کنم؟
بله، اگر چندین کسب و کار دارید – هر کسب و کار می تواند مجموعه ای از هزینه های مجاز خود را داشته باشد. برای مقاصد حسابداری باید آنها را جدا نگه دارید.
آیا می توانم هزینه هایی را که قبل از شروع رسمی کسب و کار من انجام شده است مطالبه کنم؟
شما می توانید قبل از معامله برخی هزینه ها را مطالبه کنید، اما قوانین و محدودیت های خاصی ممکن است اعمال شود.
آیا برای مشاغلی که در حال گسترش هستند هزینه های مجاز خاصی وجود دارد؟
هزینه های مربوط به رشد کسب و کار (مانند استخدام کارکنان جدید یا انتقال به یک دفتر بزرگتر) ممکن است هزینه های مجاز باشد. ممکن است لازم باشد برخی هزینه های سرمایه دیگر را به گونه ای متفاوت مطالبه کنید.
یادداشت سردبیر: این مقاله برای اولین بار در دسامبر 2019 منتشر شد و برای ارتباط به روز شده است.