جمعه سیاه: 9 نکته ضروری برای کمک به کسب و کارهای کوچک در افزایش فروش


تا چند سال پیش، بسیاری از ما مشتاقانه منتظر فروش های بعد از کریسمس بودیم که از Boxing Day شروع می شد. اما این دیگر در مورد پذیرش گسترده سنت جمعه سیاه در ایالات متحده صادق نیست.

این روز به روزی معروف شده است که با تخفیف‌های شدید، همه نوع کسب‌وکار از بازار جمعه سیاه می‌پرند. جمعه سیاه معمولا در آخرین جمعه نوامبر برگزار می شود، اما اکنون می توان آن را در تمام ماه پخش کرد.

بسیاری از کسب و کارها چندین ماه است که فروش جمعه سیاه را برنامه ریزی کرده اند.

چیزی که به عنوان یک خرید یک روزه آغاز شد، اکنون برای برخی از مشاغل گسترش یافته و به ماه پیشنهادات و معاملات ویژه منتهی به هفته منتهی به جمعه سیاه و دوشنبه سایبری تبدیل شده است.

فروشگاه‌ها یک صفحه فرود جمعه سیاه از قبل دارند، با یک ایمیل انتخاب کردن برای مصرف‌کنندگان که مشترک شوند تا از آخرین معاملات مطلع شوند.

از یک مرکز ورزشی محلی که به مشتریان معاملات جمعه سیاه را برای ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری در عضویت‌های سالانه ارائه می‌کند، یا حتی یک کتاب‌فروشی محلی که خود را به خریداران به عنوان مکانی آرام و آرام در حالی که دیگران دیوانه‌وار در خیابان خرید می‌کنند، معرفی می‌کند. ارزش آن زمان را به حداکثر برسانید.

افزایش عبارات جستجوی جمعه سیاه که از هفته‌ها قبل شروع می‌شود، در این صفحات فرود ظاهر می‌شود، زیرا خرده‌فروشان از قبل برنامه‌های بازاریابی دیجیتال خود را اجرا کرده‌اند.

همانطور که فروش آنلاین افزایش می یابد، انتظار داشته باشید که رویکرد ترکیبی را مشاهده کنید که در آن خرده فروشان هم در فروشگاه های آجر و ملات خود و هم از طریق تجارت الکترونیک به فروش می پردازند.

هنوز برای اصلاح برنامه های خود برای موفقیت جمعه سیاه دیر نیست. در اینجا 9 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند فروش خود را افزایش دهید:

1. امور مالی خود را به دقت برنامه ریزی کنید

جمعه سیاه یک راه عالی برای جابجایی سهام، جذب مشتری و کسب سود است. با این حال، سطح مشخصی از برنامه‌ریزی باید از قبل انجام شود تا اطمینان حاصل شود که همه تخفیف‌های فوق‌العاده تأثیر درستی بر سود شما دارند.

اگر در جمعه سیاه بیش از حد تخفیف بدهید یا برای تبلیغات و بازاریابی خرج کنید، ممکن است متوجه شوید که آنقدر سود شما را کاهش می دهد که به سختی ارزش تلاش را ندارد.

تخمین بیش از حد یا کمتر از حد خرید سهام آسان است، به خصوص اگر داده های خرید را به صورت دستی جمع آوری می کنید.

هزینه‌های اضافی مانند کارکنان فروشگاه، انبارداری، حمل و نقل و کارکنان پشتیبانی مشتری و همچنین هزینه‌های اضافی تبلیغات یا بازاریابی تأثیرگذار را در نظر بگیرید.

استفاده از نرم‌افزار مدیریت مالی و موجودی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند بینش‌هایی را در اختیار شما قرار دهد که برای تعیین اینکه چه تخفیفی باید بدهید. همچنین می‌تواند الگوهای خرید را شناسایی کند تا شما را در جستجویتان راهنمایی کند و حتی می‌تواند ببیند کدام سهام باید به سرعت جابه‌جا شود، برای مثال اگر هزینه‌های ذخیره‌سازی در حال افزایش است.

اگر برای تحویل اقلام به یک زنجیره تامین پیچیده متکی هستید، مهم است که به هر چیزی که ممکن است در این دوره بر آنها تأثیر بگذارد نگاه کنید. در اینجا، نرم‌افزار پیش‌بینی هوش مصنوعی می‌تواند شما را از هر چیزی که می‌تواند بر آن تأثیر بگذارد آگاه کند و به شما این امکان را می‌دهد تا برای اصلاحات در مراحل اولیه برنامه‌ریزی کنید.

در نهایت، شما می‌خواهید بین ارائه خواسته‌های مشتریان (تخفیف‌های آبدار) و به حداکثر رساندن سودی که می‌توانید به دست آورید، تعادل را پیدا کنید. صرف زمان برای درک واقعی وضعیت مالی خود و ارائه پیشنهادهای مناسب زودتر از موعد به تضمین یک جمعه سیاه موفق برای شما و مشتریانتان کمک می کند.

زمانی که امور مالی خود را قفل کردید، وقت آن است که انتظار و هیجان ایجاد کنید.

کانال های رسانه های اجتماعی شما مکان مناسبی برای ارسال تیزرهای قبل از جمعه سیاه هستند.

استفاده از فیس بوک هدفمند یا تبلیغات جستجو را برای ارتباط مجدد با طرفداران کسب و کار خود و حتی فعال سازی مجدد مشتریان قبلی در نظر بگیرید.

چیزهایی مانند شمارش معکوس رسانه های اجتماعی، مسابقات و دسترسی زودهنگام به فروش، راهی سرگرم کننده برای ایجاد هیجان در بین خریداران است.

اگر یک کسب و کار محلی هستید، قدرت تبلیغات محلی را فراموش نکنید. کجا می توانید تبلیغات خود را برای حداکثر نفوذ قرار دهید؟

وقتی شک دارید، به حرف مشتری گوش دهید. مصرف کنندگان برنامه های خرید جمعه سیاه خود را خیلی زودتر از روز ارسال می کنند.

می‌توانید یک مرکز شنیداری اجتماعی ایجاد کنید که با مردم منطقه شما ارتباط برقرار کند تا ببیند در مورد آن پایگاه مشتریان بالقوه چه می‌توانید بیاموزید.

سپس می توانید با پیشنهاد کمک به خرید و ارجاع آنها به پیشنهادات خود در صورت لزوم، با آنها درگیر شوید.

کسب و کار خود را به عنوان یک “خدمات دربان جمعه سیاه” محلی در نظر بگیرید. این همچنین به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین افزایش دهید.

3. برای پست ها و ایمیل های شبکه اجتماعی جمعه سیاه خود از قبل برنامه ریزی کنید

ممکن است بخواهید مراقب باشید و در صورت تمام شدن موجودی محتوای خود برنامه ریزی نکنید (برای مدیریت این موضوع به نکته قبلی مراجعه کنید).

با این حال، می‌توانید تصاویر، محتوای ویدیویی، ایمیل‌ها و پست‌هایی را که می‌خواهید در جمعه سیاه (و قبل از آن) ارسال کنید، آماده کنید. افزودن هشتگ‌ها و مکان‌ یاب‌های جغرافیایی مناسب می‌تواند به انتشار سریع این کلمه به روشی قابل پیگیری کمک کند.

ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به برنامه‌ریزی و فرمول‌بندی در اینجا کمک کنند زیرا محتوای زیادی برای سازماندهی وجود دارد.

4. یک تور مجازی در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید

در نظر بگیرید که یک خریدار مرموز از سایت شما خرید کند و بررسی کنید که چگونه می توانید فرآیند فروش آنلاین خود را برای به حداقل رساندن رها شدن سبد خرید اصلاح کنید.

مطمئن شوید که پیوندهای مستقیمی از پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود دارید که هر اقلام یا بسته‌ای را به صفحه فروشگاه درست نشان می‌دهند تا مشتریان بتوانند به‌طور یکپارچه برای خرید از فروشگاه اجتماعی به فروشگاه اینترنتی جابجا شوند.

بهینه سازی فروشگاه خود برای دستگاه های تلفن همراه برای این امر ضروری است. شما سعی می کنید توجه خریداران را در هر کجا که هستند به خود جلب کنید و نمی خواهید آنها را با یک تجربه بد ناامید کنید.

بسیاری از سازندگان وب سایت، اندازه وب سایت پویا را ارائه می دهند که بسته به دستگاه، دید را تنظیم می کند، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما برای افزایش مشتریان آماده است.

هنگامی که فروش جمعه سیاه شروع می شود، ممکن است هجوم مشتریانی که از وب سایت شما استفاده می کنند نیز وجود داشته باشد. ضروری است که پهنای باند داخلی کافی برای مدیریت افزایش ترافیک داشته باشید تا سایت خراب نشود. قبل از اینکه درهای مجازی خود را باز کنید، آزمایش ها را اجرا کنید و مطمئن شوید که سرورهای فروشگاه اینترنتی شما می توانند با افزایش ترافیک مقابله کنند. این افزایش قدرت سرور را در کل هزینه های فصل خود لحاظ کنید.

5. به مشتریان وفادار خود ایمیل بزنید

اگر فهرست پستی از مشتریان و مشتریان دارید یا دنبال‌کنندگان متوسطی در رسانه‌های اجتماعی دارید، به آن‌ها نگاهی کوتاه بیاندازید و اولین فرصتی را برای پاداش دادن به آنها برای وفاداری‌شان در طول سال به آنها بدهید.

اگر آنها پیام‌های متنی یا ایمیلی از طرف شما را انتخاب کرده‌اند، از آن به عنوان راهی برای یادآوری برخی از پیشنهادهایی که در دسترس خواهید داشت استفاده کنید.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی را در نظر بگیرید تا ایمیل‌های خود را با پیشنهادات متناسب با سابقه خرید قبلی شخصی‌سازی کنید. مشتریان وفادار شما سطحی از شخصی سازی را از شما انتظار دارند، بهترین معاملات خود را به آنها پیشنهاد دهید یا فقط برای آنها معاملات انحصاری ایجاد کنید.

موفقیت جمعه سیاه خود را چگونه ارزیابی می کنید؟ این مقاله را بخوانید تا مطالعه خود را به درستی انجام دهید.

6. مطمئن شوید که پیشنهادات شما منحصر به فرد و قانع کننده است

مشتریان انتظار تخفیف های بزرگ و تجربه خرید عالی را دارند.

به این فکر کنید که چگونه می توانید پیشنهاداتی را که دارید بسته بندی کنید تا خریداران احساس کنند ارزش واقعی پول خود را دریافت می کنند.

هوش مصنوعی موجود در انبار و نرم افزار مدیریت موجودی می تواند داده های مربوط به عادت های خریداران را استخراج کند. از این برای پیوند دادن اقلامی که معمولاً با هم خریداری می‌شوند استفاده کنید تا بسته‌های تخفیفی از چیزهایی ایجاد کنید که مردم اغلب می‌خرند.

تخفیف دادن به پرفروش‌ترین‌هایی که می‌دانید به زودی جایگزین می‌شوند، راهی عالی برای استفاده از تقاضای مشتری برای یک محصول برای فروش موجودی بیشتر و پاک کردن موجودی آن است.

7. سطح سهام خود را از قبل بررسی کنید

مطمئن شوید که مقدار مناسبی از سهام دارید تا مشتریان شما ناامید نشوند.

شما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی از محصولات پرفروش خود برای برآورده کردن تقاضا و به حداکثر رساندن سود خود دارید.

در عین حال، داشتن محصول بیش از حدی که به فروش نمی رسد در درازمدت از نظر موجودی ناخواسته برای شما هزینه خواهد داشت.

از نرم افزار حسابداری خوب برای ردیابی سطح موجودی خود و ایجاد بینش استفاده کنید تا مقدار مناسبی از محصولات برای فروش در این فصل شلوغ از سال داشته باشید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از خرید جمعه سیاه نهایت استفاده را ببرید، این است که فروش خود را تا آخر هفته یا حتی کل ماه افزایش دهید. این کار استرس ناشی از جابجایی مقدار زیادی از موجودی را در یک روز کاهش می دهد و مشتریان معاملات عالی را از دست نمی دهند.

8. کارکنان خود را بررسی کنید

سهام شما تنها مورد توجه در جمعه سیاه نیست. اطمینان حاصل کنید که کارکنانی برای انتخاب، بسته بندی و تحویل آن برای ارسال به موقع و رسیدگی به هرگونه درخواست پشتیبانی پس از آن دارید.

در حالی که مشتریان تخفیف را دوست دارند، اما اگر در اسرع وقت مورد پیگیری قرار نگیرند، تمایل کمتری به آن دارند، زیرا این امر باعث از بین رفتن پاداش فوری معامله می شود.

اگر می خواهید به صورت فله ارسال کنید، ممکن است نیاز به استخدام کارکنان انبار یا خدمات مشتری بیشتری داشته باشید یا با اداره پست هماهنگی های خاصی انجام دهید. بنابراین، مطمئن شوید که تمام زیرساخت ها را برای تحویل به موقع در اختیار دارید.

استفاده از نرم افزار مدیریت حقوق و دستمزد منعطف می تواند به روان و کارآمد بودن فرآیند استخدام کوتاه مدت شما کمک کند.

بالاخره فروش تمام شد. مشتریان شما راضی هستند. اما برای استفاده حداکثری از این تعامل، از مشتریان دعوت کنید تا همه چیز را در مورد معاملات فوق العاده پست کنند. این یک تبلیغ رایگان کوچک برای شما است که به شما کمک می کند تا پایگاه مشتری خود را برای سال آینده افزایش دهید.

همچنین می‌توانید از این زمان برای جمع‌آوری بازخورد از مشتریان و دریافت بازخورد ارزشمند استفاده کنید که به شما در بهبود تجربه آنها در دفعه بعد کمک می‌کند.

و به یاد داشته باشید، یک مشتری راضی بهترین مدافع شماست.

افکار نهایی

به یاد داشته باشید که علاوه بر جمعه سیاه، دوشنبه سایبری نیز دارید که می توانید هدف خود را افزایش فروش قرار دهید.

برای ارزیابی عملکرد امسال خود وقت بگذارید تا بتوانید کمپین جمعه سیاه بعدی خود را از قبل برنامه ریزی کنید، و به یاد داشته باشید که ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند بیشترین بهره را از داده های مشتریان خود ببرید.

یادداشت سردبیر: این مقاله برای اولین بار در نوامبر 2017 منتشر شد. و برای ارتباط به روز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید